Znojmo - Moravská Amazonka

Znojmo - Paliště

Zamykání Moravské Amazonky

(modré poznámky kapitána)

Jak si to pamatuje Natálka?

Pátek: Naše podzimní výprava se uskutečnila 17.-19. října. Začalo to tím, že jsme se sešli v 16 hod. u pošty. Byl tu malý problém, já jsem si doma zapoměla spacák, karimatku a papuče. Táta mi pro to zajel ( nás to naštěstí nezdrželo, všichni tu byli ještě před srazem). Když táta dojel, tak jsme odjeli.

3x jsme po cestě zastavovali. 1 zastávka byla v Mostkovicích pro V.Blechu, 2 zastávka v Prostějově pro Adama a 3 zastávka byla v Brně u Tesca, kde jsme šli do obchodu a potom jsme čekali na Wewerku (ta jela autobusem ze Zlína). Když Wewerka přijela, jeli jsme dál do Znojma. Tam jsme se ubytovali ve vodárně u přátelského vodáckého oddílu Neptun Znojmo, kam náš oddíl jezdí již čtvrtým rokem. Když jsme se ubytovali, hráli jsme různé hry, jako třeba stolní fotbal nebo Cluedo. Asi ve 22.30 hod byla večerka a my šli všichni spát. Konec dne pátek.

Sobota: Na druhý den jsme vstávali v 7 hodin. Jak jsme vstali, tak jsme běhali a dali si rozčvičku. Pak jsme si dali snídani a Chiaksee (kapitán) a Kuchťa (kormidelník) jeli nakoupit. Jak přijeli, jeli jsme do znojemského podzemí, kde jsme byli objednaní na 10 hod. V podzemí byli velmi hnusné kosti, které vypadali jako doopravdické, ale nebyli. Po prohlídce jsme se vrátili do vodárny, kde jsme se naobědvali.

Připravili jsme si vodáckou výstroj i ostatní věci na vodu. Naložili jsme na auto skautskou pramici P 550 a vyjeli na Zámeckou dyji. Začátek byl na tábořišti Paliště u Lednice a po vyplutí jsme pochopili, proč se této řece říká Moravská Amazonka. Řeka tu protéká jakoby džunglí, bez zásahu lidské ruky. Proplétali jsme se chvílemi mezi větvěmi zvrchu i zespoda. Vizi Amazónie nám doplňovali všudepřítomní komáři. Pluli jsme asi 2 - 3 hodiny. Po cestě jsme dvakráte museli přenášet. Po prvním přenesení některé z nás vyděsil pavouček, který seděl V.Blechovi na rameni, byl celý chlupatý a asi 7cm veliký, tedy ten pavouk ne V.Blecha, ten chodí do 4-té třídy. Tedy V.Blecha ne ten pavouk.

Po druhém přenesení se řeka úplně změnila. Udělali jsme si krátkou pauzu a dále pak pluli již upraveným zámeckým Lednickovaltickým areálem. Viděli jsme z vody i mešitu. Plavbu nám tu zpestřovala i lodní doprava a my mohli zužitkovat to, co jsme se o ní již v oddíle učili. Třeba, kudy a v jaké vzdálenosti míjet motorovou loď, vodní značení, či jak se lodě zdraví (tedy kromě ahoj nás zvonem pozdravila až ta poslední). Cíl naší plavby byl Janův hrad zajímavý např. tím, že byl už vystavěn jako zřícenina. Tady jsme si dali svačinu a čekal na nás pan správce Paliště. Naší poslední letošní plavbou jsme pomyslně zamkli tuto řeku a Chiaksee pak odjel pro auto. Každého tu opět píchali komáři. Když jsme odjeli, tak jsme se vrátili zpět do vodárny. Když jsme přijeli, tak byla večeře. Celý večer jsme hráli na kytaru a zpívali písničky. Po večerce nám Chiaksee vyprávěl o zlatých nohách. Potom jsme šli všichni spát. Konec dne sobota.

Neděle: Na třetí den jsme vstávali v 7.30 hod. Pak jsme běželi a dali si rozcvičku. Snídani kuchtil Kuchťa. Po snídani jsme jeli do chrámu sv Mikuláše, kde jsme se účastnili svaté mše.

Po mši nám pokračovala naše celoroční hra "Pod křídli Jestřába" další etapou. Měli jsme se pokusit vyrovnat Širokovi v jeho dovednostech. Skákali jsme do dálky i do výšky, běhali na čas a zkoušeli se udržet minutu na laně. Něco jsme nestihli a budem to dodělávat v klubovně. Ti kteří splní všechny podmínky, mohou získat i odbornou zkoušku "Atlet".

Po obědě jsme se zbalili a vyjeli k domovu. Po cestě jsme v Brně opět vysadili Wewerku a i Adama. Konec dne neděle.